Парадак разгляду зваротаў грамадзян - Большеэйсмонтовская СШ

Парадак разгляду зваротаў грамадзян

Парадак разгляду зваротаў грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў

   Звароты грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (далей, калі не пазначана іншае, – звароты), якія паступаюць у адрас аддзела адукацыі, спорту і турызму Бераставіцкага райвыканкама (далей – Аддзел адукацыі, спорту і турызму), разглядаюцца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (далей – Закон), Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб».

   У адпаведнасці з законам у аддзеле адукацыі, спорту і турызму разглядаюцца звароты грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў Рэспублікі Беларусь, якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, замежных грамадзян, асоб без грамадзянства, прадстаўніцтваў замежных арганізацый, па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі аддзела адукацыі, спорту і турызму, якія паступаюць у пісьмовай або вуснай форме, а таксама ў электронным выглядзе.
Звароту ў аддзел адукацыі, спорту і турызму могуць быць пададзеныя заяўнікам у пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладзены ў вуснай форме ў ходзе асабістага прыёму.

   Патрабаванні, якія прад'яўляюцца да зваротаў

   Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

   Звароты разглядаюцца па сутнасці, калі ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх адносіцца да кампетэнцыі аддзела адукацыі, спорту і турызму і адпавядаюць патрабаванням заканадаўства.

  Тэкст звароту павінен паддавацца прачытанню.

   Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам.

   Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

   У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаючым гэтую інфармацыю дакументальна.

   Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання), альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае ці скарочанае), або яго месца знаходжання, альбо названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве.

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту;
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць:
  • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераную пячаткай юрыдычнай асобы;
  • да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

   Заўвагі і (або) прапановы ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

   Электронныя звароты, якія паступілі ў Аддзел адукацыі, спорту і турызму, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных Законам.

  Электронныя звароты-гэта звароты, якія размяшчаюцца ў рубрыцы «Электронныя звароты " на афіцыйным сайце аддзела адукацыі, спорту і турызму ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт. 
Электронныя звароты накіроўваюцца ў Аддзел адукацыі, спорту і турызму шляхам размяшчэння ў рубрыцы «Электронныя звароты» на афіцыйным сайце аддзела адукацыі, спорту і турызму ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт.

Звароты, якія паступілі з дапамогай глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт на адрас электроннай пошты, рэгістрацыі, а таксама разгляду не падлягаюць і адказы па іх не накіроўваюцца.

Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:
  • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту;
  • адрас электроннай пошты заяўніка.

Электронны зварот юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка і яго месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • адрас электроннай пошты заяўніка;
  • да электронных зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

   Да формаў электронных зваротаў неабходна прымацоўваць дадатковыя дакументы і (або) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументы аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншыя дакументы і (або) звестак, неабходныя для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах). 

   Дапушчальнымі фарматамі прымацоўваюцца дакументаў і (або) звестак у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаў) з'яўляюцца Portable Document Format/A (PDF/A), Office Open XML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівацыі і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).
У заяўніка ёсць права на водгук электроннага звароту шляхам падачы пісьмовай заявы альбо напрамкі заявы ў электроннай форме, таксама на абскарджанне адказу на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
У выпадку, калі якія паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў маюць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты могуць размяшчацца на афіцыйным сайце ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.

Тэрміны пры разглядзе зваротаў

   Рэгістрацыя зваротаў ажыццяўляецца ў дзень іх паступлення ва ўстаноўленым парадку. Звароты, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы, наступны за ім працоўны дзень.
Звароты, якія паступілі ў Аддзел адукацыі, спорту і турызму і адносяцца да яго кампетэнцыі, разглядаюцца на працягу 15 каляндарных дзён з дня, наступнага за днём іх рэгістрацыі. Пры неабходнасці тэрмін разгляду зваротаў можа быць падоўжаны да 1 месяца.

У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у звароце пытанняў неабходна здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней 1 месяца з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Калі пісьмовы зварот адпавядае ўсім патрабаванням, але якія змяшчаюцца ў ім пытанні не адносяцца да кампетэнцыі аддзела адукацыі, спорту і турызму, на працягу 5 рабочых дзён зварот накіроўваецца для разгляду арганізацыі ў адпаведнасці з яе кампетэнцыяй з паведамленнем у той жа тэрмін заяўніка альбо ў той жа тэрмін пакідаецца зварот без разгляду па сутнасці з паведамленнем аб гэтым заяўніка з указаннем прычыны і тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце.

Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

   Пісьмовыя звароты пакідаюцца без разгляду па сутнасці, калі:

  • выкладзены не на беларускай або рускай мове;
  • не ўтрымліваюць назвы і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялаў грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання), сутнасці звароту, асабістага подпісу грамадзяніна (для грамадзян);
  • не ўтрымліваюць назвы і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот, поўнага наймення юрыдычнай асобы, яго месца знаходжання, прозвішча і ўласнага імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, сутнасці звароту, асабістай подпісы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, заверанай пячаткай юрыдычнай асобы (для юрыдычных асоб);
  • ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца прачытанню;
  • у зваротах змяшчаюцца нецэнзурныя або абразлівыя словы і выразы;
  • да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, не прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
  • звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты работніка да наймальніка, а таксама іншых зваротаў, у дачыненні якіх заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак іх падачы і разгляду;
  • звароты ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі аддзела адукацыі, спорту і турызму, у тым ліку, калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў Кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці аддзела адукацыі, спорту і турызму;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку занесены ў кнігу заўваг і прапаноў, калі яно ўжо было разгледжана па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
  • з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.
Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

  • не прад'яўленыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;
  • звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём;
  • заяўніку ў ходзе асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго, альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спыненая;
  • заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;
  • рашэнне аб пакіданні зваротаў без разгляду па сутнасці прымае начальнік аддзела адукацыі, спорту і турызму або яго намеснік.

  Абскарджанне адказаў на звароты

Адказ аддзела адукацыі, спорту і турызму на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці можа быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.